10-05-2021

Een dag achter de schermen bij Neriman, onze consulente van kantoor Koersel

Neriman Tekgoz werkt al 2 jaar als consulente bij Assist at Home Koersel. Ze is verpleegkundige van opleiding, maar hield niet van de wisselende uren. Zo kwam ze in de sector van de dienstencheques terecht. Uiteindelijk heeft ze bij Assist at Home de rust gevonden die ze zocht. Interessant om te weten: het kantoor in Koersel heeft zeker nog ruimte voor extra klanten en extra huishoudhulpen.

Hoe ben je bij Assist at Home terechtgekomen?

Na mijn opleiding tot verpleegkundige, heb ik 6 maanden als thuisverpleegkundige gewerkt maar die wisselende uren zag ik niet goed zitten. Ik wil wel graag mensen helpen, maar op een andere manier dan toen. Ondertussen werk ik 2 jaar bij Assist at Home en in totaal heb ik 7 jaar ervaring in de branche van de dienstencheques.

Hoe heb ik die ervaring opgebouwd? In het verleden was Jana van het kantoor van Hasselt ook mijn collega. We werkten samen bij een zorgbedrijf, waar ik verantwoordelijke van de gezins- en bejaardenzorg was. Toen Jana van job veranderde en ze mij vertelde over de manier van werken van Assist at Home dan klonk dat al heel goed. Ik ben sterk in administratie, maar het begeleiden van mensen met afstand tot arbeidsmarkt deed ik minder graag. Nadat het bedrijf failliet ging, heb ik nog een tijdje gewerkt met dienstencheques in de sociale economie. Toen ik zelf op zoek ging naar een nieuwe job, kwam er net een vacature vrij bij Assist at Home in Limburg. Dat was een gelukkig toeval! Bij Assist at Home is het rustiger en aangenamer werken, het is stabieler en inhoudelijk is het ook beter in balans nu.

Hoe verloopt een week als consulente in het kantoor in Koersel?

Mijn dagen zijn heel afwisselend, alles wordt bepaald door de telefoontjes van ’s ochtends. Zijn er zieke of nieuwe huishoudhulpen, moet ik zorgen voor wissels in de planning, … Dat maakt het boeiend.

Ik doe een beetje administratie, gesprekken met huishoudhulpen, intakes met klanten enzoverder. Dingen persoonlijk bespreken vind ik belangrijk, dus ik zal in Corona-tijden ook veel telefoneren en als het echt nodig is naar de klant toegaan. Als ik dan opmerk bij de nieuwe klant dat het voor de opstart van een huishoudhulp nodig is om een eenmalige grote poets te laten doen door een gespecialiseerde firma, dan regel ik dat. Daarna is het extra aangenaam voor onze poetshulp die om de 2 weken bij de klant komt.

Als huishoudhulp kan het eenzaam zijn als je bij mensen thuis werkt: we proberen een groepsgevoel te creëren door etentjes te organiseren en in Corona-tijden extra te communiceren via Whatsapp. We melden hier de laatste nieuwtjes die ze moeten weten, of herinneringen, … Je ziet dat de poetshulpen in deze moeilijke tijden of bijvoorbeeld met Internationale Vrouwendag elkaar steun geven. Soms zijn er klanten met 2 huishoudhulpen die elkaar afwisselen en via de Whatsapp-groep leren ze elkaar dan kennen. Er groeien soms vriendschappen uit. Dat is mooi om te zien! En ze appreciëren ook wel dat we op deze manier met elkaar in contact blijven.

Welke soort klanten hebben jullie?

Het kantoor van Koersel heeft een mengelmoes van klanten: de meerderheid zijn werkende gezinnen, maar ook veel oudere mensen. Het is belangrijk dat de poetshulp past in het gezin, als het niet klikt is het echt moeilijk. Hoe beter je de klanten en huishoudhulpen kent, hoe gerichter je kan gaan zoeken. Twee jaar geleden was dat nog lastig in te schatten, maar nu verloopt dat al veel vlotter. Op dit moment heeft het kantoor zeker nog ruimte voor extra klanten en huishoudhulpen.

We zijn nu op zoek naar een pand in Heusden-Zolder zodat het kantoor kan opgesplitst worden en we dichter bij de klanten en huishoudhulpen zitten van mijn regio Koersel. Dit neemt ook wel een deel van mijn tijd in beslag.

Wat vind je leuk aan je job?

De afwisseling is heel leuk en ik haal ook veel plezier uit alle contacten die ik heb. Het gaat van het beginproduct tot het eindproduct: de sollicitatie, hoe groeit een huishoudhulp in haar job, wat is het eindproduct daar bij de klant? Langs de klantzijde is er ook een proces: de intake, zorgen voor de juiste match en tenslotte de tevredenheid van de klant.

Waarom zouden huishoudhulpen bij Assist at Home moeten komen?

Medewerkers die op zoek zijn naar een consulente die waardering biedt, zijn hier aan het goede adres. We zorgen er ook voor dat ze goed voorbereid zijn op de nieuwe job die hen te wachten staat: de planning wordt uitgelegd, we overlopen de klanten en de administratie, … Na de eerste weken horen we hoe het ermee gaat, welke klant goed of niet goed gaat en waar ze tegen aan lopen. Wij zijn voor hen een luisterend oor, ook voor privézaken buiten het werk.  

Wil je ook bij Assist at Home werken? Kijk op www.werkenbijassist.be voor de openstaande vacatures

Waarom zouden klanten bij Assist at Home Asse moeten komen?

Mensen die op zoek zijn naar een huishoudhulp die bij hun past, kunnen perfect bij ons terecht. We volgen de medewerkers ook goed op: bij een nieuwe opstart hebben we nauw contact, indien nodig gaan we zelfs mee naar de eerste kennismaking. Als er iets niet goed gedaan is, dan gaan we ook eens controleren. Er is persoonlijk contact met slechts 1 persoon, en dat ben ik als consulente. Nog een voordeel: bij Assist at Home vragen we geen administratieve kosten.

Weetje over jezelf

Ik ben mama van twee kinderen, een jongen en meisje van 8 en 5. Wij gaan elk jaar met het gezin naar Turkije, want ik ben van Turkse afkomst. We doen dan een combinatie van ontdekken, de familie bezoeken en een stukje vakantie. Elke keer kiezen we een andere regio zodat de kinderen het land leren kennen. Thuis spreken we ook Turks en Nederlands.