02-02-2021

Een dag in het leven van directeur Nathalie Van Rompu

Nathalie werkt al 4 jaar voor Vebego België, waarvan 3.5 jaar als directeur van Assist at Home. Ze studeerde rechten in Gent en begon haar carrière aan diezelfde Universiteit Gent. Na 4 jaar in de bankwereld startte ze twee verschillende vzw’s voor de uitbating van assistentiewoningen. Daarvan werd de laatste organisatie (Zorgwonen) overgenomen door Vebego in 2017 en ingelijfd bij Assist Healthcare Facilities. Nathalie geeft nog steeds les aan nieuwe woonassistenten en is bestuurslid in verschillende bedrijven.  

Wat maakt Assist at Home uniek als dienstenchequebedrijf?

We zijn net zoals de andere Vebego-bedrijven een oprechte organisatie met familiewaarden en in onze strategie leggen we de focus op de huishoudhulp. We beseffen maar al te goed dat onze inspanningen op werkvlak en daarnaast hen écht helpen. Als bedrijf kunnen we zo goede krachten rekruteren en houden. Wij zorgen voor een eerlijke en correcte verloning. De persoonlijke aandacht en oplossingsgerichtheid van de consulentes naar de huishoudhulpen zorgt ook voor een hogere betrokkenheid. Bij ons zijn de poetshulpen geen nummer en dat zien we terug in de hoge scores van ons NPS-onderzoek.

Hoe verloopt een week als directeur bij Assist at Home?

Ik ben verantwoordelijk voor het beleid en strategische beslissingen maar ik sta ook ‘met de voeten in de modder’. Mijn taken gaan van een nieuw pand huren en afspraken maken over de inrichting, vragen beantwoorden van collega’s en medewerkers, overleg plegen met collega’s en collega-bedrijven, rondbrengen van cadeautjes en beschermings-materialen, meewerken aan het sectorakkoord bij Federgon, cijfers analyseren om op beleidsniveau te kunnen bespreken, … Ik ben dus bezig met de dagdagelijkse zaken en dringende interventies, maar tegelijk ook met de toekomst van de organisatie.   

Wat vind je leuk aan je job?

De variatie is heel leuk: ik weet vaak niet hoe mijn dag er gaat uitzien en ik bekijk tussendoor heel wat mogelijke opportuniteiten. De activiteit van een bedrijf zoals Assist at Home, poets -en strijkdiensten bij particuliere klanten, is heel concreet en tastbaar. We betekenen echt een meerwaarde door duizenden gezinnen te ontlasten in hun huishouden en door een goede werkgever te zijn voor onze medewerkers. Wij doen ons uiterste best zodat iedereen zich goed voelt. Op die manier krijgen wij ook mooie dingen terug.

Ik heb zelf ook een huishoudhulp van Assist at Home. Ik ben heel blij met haar, ze is een topdame! Ze is een fijne persoonlijkheid, nog jong, maar doet mijn huishouden veel beter dan ik kan en luistert ook naar feedback.

Waarom zouden huishoudhulpen bij Assist at Home moeten komen?

Onze huishoudhulpen zijn onze interne klanten. We doen veel moeite om hen te betrekken, hen te ondersteunen en om ervoor te zorgen dat ze zich geen nummer voelen. Dat wordt geapprecieerd, dat merken we duidelijk aan de laatste medewerkers-tevredenheidsenquête op basis van NPS. Daar haalden we een score van 87% voor huishoudhulpen die positief zijn over Assist at Home als werkgever en bijna 3 op 4 medewerkers zou ons aanraden om ook voor te komen werken. Daar zijn we erg trots op.

Weetje over jezelf

Ik ben gek op dieren, al van jongsaf aan. Vanaf mijn 15de ging ik al elke zomer voor een dierenarts werken in Ierland. Dit hielp mij om mijn kennis van het Engels te verbeteren en mijn moeder wilde mijn beeld over dierenartsen bijstellen - minder romantisch maken. Ik deed dat heel graag en hield het 9 jaar vol. Uiteindelijk besefte ik dat er veel ellende was bij de dieren die binnenkwamen en werd op professioneel vlak deze keuze afgeblazen. Nu hebben we sinds een paar maanden gezelschap voor onze twee goudvissen: een kat en daar kan ik wel van genieten.